سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۲۳

اخبار

بررسی حوزه درمان غیرمستقیم،برونسپاری و تمرکز حسابهای مالی در اولین اجلاس مدیران و روسا سازمان در سالجاری

اولین اجلاس مدیران و روسا سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال 98 با حضور مدیرعامل و اعضا هیات مدیره سازمان ، مدیران و روسای ستادی ،روسای مناطق در سالن جلسات بیمارستان صنعت نفت تهران با هدف بررسی مسائل و مشکلات مناطق سازمان در خصوص نحوه برونسپاری خدمات،شفاف سازی عملکرد مالی و حوزه درمان غیر مستقیم برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، مهندس مرضیه شاهدایی رییس هئیت مدیره سازمان با اشاره به سیاست های کلان دولت و وزارت خانه به همگرایی داخلی تاکید کرد.

وی افزود: در دولت مبحث چابک سازی و عدم توسعه بسیار تاکید شده است و دولت بدنبال خرید خدمت از بخش خصوصی است.

رییس هیئت مدیره سازمان به ابلاغیه های مقام عالی وزارت اشاره کرد و گفت : تاکید وزیر خدمت رسانی در حوزه سلامت و بهداشت به کارکنان و بازنشستگان است و تنها تغییر روش مدیریتی درابلاغیه ایشان مطرح است.

مهندس شاهدایی با تاکید بر اینکه در خدمت رسانی کاهش نداریم ، ادامه داد: اولویت کارکنان صنعت نفت در تمامی مناطق استفاده از خدمات سازمان  است و ما بدنبال ارائه خدمات با کیفیت هستیم.

رییس هئیت مدیره سازمان اظهار داشت : مقایسه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با یک سازمان بیمه‌گر صحیح نیست، نمی‌توان سلامت را خرید، اساس بیمه گری بر درمان استوار است در صورتیکه رسالت اصلی ما سلامت محور است.

به گفته مهندس شاهدایی اولویت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خدمات رسانی در مناطق عملیاتی است و نظر بر واگذاری یا خصوصی سازی بیمارستان و سازمان صحت ندارد.

وی خاطر نشان کرد : تاکید در هئیت مدیره شفافسازی در حوزه مالی است که خوشبختانه با بستر های مناسب IT  شرایط برای انجام این مهم فراهم شده است.


دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان ، ضمن اشاره به برگزاری این نشست بصورت دوره ای در یکسال گفت: . برگزاری این جلسات و نشست ها برای افزایش بهره وری با استفاده از همفکری و خرد جمعی برای تبیین راه کار مناسب در حوزه های مختلف مدیریتی است.

اجلاس اجلاس1
مدیرعامل بر نظارت و کنترل دقیق فرایند های درمان غیر مستقیم،اصلاح فرآیند بررسی اسناد پزشکی و رعایت دقیق پروتکل های درمان غیر مستقیم تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه ها ادامه داد: تخصیص بودجه به مناطق طبق سنوات گذشته مبتنی بر ارائه گزارش عملکرد است و باید به  ارائه راهکارهای عملیاتی در جهت صرفه جویی حرکت کنیم.

مدیرعامل سازمان تصریح کرد : درخصوص خدمات پیشگیرانه ، معاینات طب صنعتی شاغلین ، شناسایی شیوع بیماری های غیر واگیردار و پیگیری و درمان اقدامات مناسبی انجام شده است.

 دکتر سمیع گفت : تاکید ما بر این است که در هییت مدیره شرکت های نفتی حضور یافته و اطلاعات معاینات دوره ایی را  در اختیار مدیران قرار دهید تا وضعیت سلامتی افراد در شرکت ها کنترل و شاهد بهبود شاخص های سلامت  افراد در معاینات دوره ایی سال های بعد باشیم.

وی به ارائه بسته های خدمتی به خانواده های شاغلین صنعت نفت اشاره و اظهار کرد : در حوزه پزشکی خانواده اقدامات موفقیت آمیزی انجام شده و پیگیری ها بسیار بهتر صورت گرفته است، در حوزه دندانپزشکی با فراخوان های متعدد در ارائه خدمات پیشگیرانه موفق عمل کرده ایم.

مدیرعامل سازمان با اشاره به اهمیت حوزه منابع انسانی  گفت : در نشست های گذشته هم به مواردی از جمله تغییر قرارداد حوزه نیروهای پرکیس پزشک  ، جذب نیرو  و خرید خدمت در مناطق مباحثی مطرح شده است ، در مدیریت جدید منابع انسانی اقدامات خوبی صورت گرفته است، با توجه به تاکید مقام عالی وزارت جذب نیرو در هیچ شرایطی امکان پذیر نیست و تنها استثناء در منطقه ویژه عسلویه با توجه به افتتاح فازهای جدید امکان پذیر است،

دکتر سمیع با تاکید بر مدیریت منطقی اعزام بیماران گفت:   اعزام بیمار برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به منطقه دیگر تنها در صورتی که خدمات مورد نیاز در منطقه محل سکونت  یا محل کار کارمند قابل ارائه نباشد، انجام می‌شود ، هدف ما مانع از اعزام نیست بلکه اجرای دقیق‌تر در مناطق با پروتکل های اعزام است.

 


اجلاس1
اجلاس1

 

اجلاس1

تاکید بر استفاده از حساب بانک مرکزی

احمد مدنی پور عضو هیات مدیره و مدیر امور مالی سازمان  با تاکید بر استفاده از حساب بانک مرکزی و مسدود کردن حساب های جاری گفت :با توجه به دستورالعمل دولت ، روسا مناطق بر  این اقدام باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد :گامهای مثبتی در سالهای اخیر در حوزه مالی برداشته شده ، اصلاح درآمد ها از نکات مهم مدیریت بودجه و هزینه ها است.

مدنی پور در ادامه مباحثی در خصوص چالش های مناطق در حوزه مالی، رعایت مفاد قانونی و مقررات ، تفکیک وظایف افراد در خزانه داری، گزارشات مالی و پرداخت های سرانه را ارائه داد.
اجلاس1


تشکیل کمیته راهبردی برونسپاری در سازمان

دکتر مهدی هاشمی عضو هیات مدیره سازمان و مدیر برنامه ریزی سازمان با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی برونسپاری گفت: فلوچارت  فرآیند اخذ مجوز برونسپاری فعالیتهای سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت  در این کمیته بررسی و آنالیز شده و سپس در اختیار هییت مدیره سازمان قرار می دهد.

وی ادامه داد : اعضاء این کمیته مدیران ارشد سازمان هستند و بررسی اطلاعات با واحد های متناظر در ستاد انجام و  دستورالعمل ها ابلاغ می شود.


اجلاس1
ساماندهی وضعیت حقوق و مزایا نیرو پیراپزشکی

امیر قائم پناه مدیر منابع انسانی سازمان در خصوص جذب نیروی انسانی در قالب کارکنان پیمانکاری ،ساماندهی وضعیت معشیت نیروی پیمانکاری،روند جذب نیرو انسانی خدمات اداری و پیراپزشکی ،ساماندهی گروه های شغلی نیرو ،اخذ مجوز جذب نیرو از ستاد ، استفاده از بانک متقاضیان کار ، برگزاری تشریفات آزمون در منطقه بوشهر ، استفاده از مجوز جذب در زمان مشخص ، عدم انتقال نیروی پیمانکار از دیگر مناطق، رعایت دستورالعمل نیروی انسانی و سیاست سازمان در ساماندهی نیرو پزشک پرکیس مباحثی را ارائه داد.

 اجلاس1

گفتنی است در این جلسه روسا مناطق به بیان مشکلات و چالش های پیش رو در مراکز درمانی پرداختند و در پایان مدیرعامل سازمان،مدیریت سلامت،مالی و منابع انسانی به مواردی مطرح شده پاسخ دادند.

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲
تعداد بازدید : ۶۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید