سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۳۴

اخبار

برگزاری کارگاه خطاهای پزشکی در بیمارستان نفت تهران

با همکاری کارشناسان کمیته مورتالیتی و موربیدیتی و واحد آموزش و پژوهش بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران کارگاه آموزشی "کنترل خطاهای پزشکی "برای سرپرستاران بخش های درمانی بیمارستان نفت تهران برگزارشد .
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکتر غفوریان متخصص پزشک قانونی بیمارستان  نفت در راستای درس آموزی از خطاهای پزشکی ، به طرح چند نمونه از خطاهای مطرح شده در کمیته مورتالیته بیمارستان که مورد RCA قرار گرفته بودند پرداخت وبا  شرح دهی خطاها، آنها را ریشه یابی کرد.
در ادامه این برنامه آموزشی شرکت کنندگان سوالات و ابهامات خود را درموارد مشابه مطرح وبه بحث و تبادل نظر پرداختند .
 لازم به یادآوری  است بر اساس الزامات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این سلسله برنامه های آموزشی در هر فصل حداقل یک نوبت برگزار می شود.
خطای پزشکی (Medical Error )در واقع خطای مربوط به درمان است که ممکن است در هر مرحله از بیماری به موجب نقص در اقدامات یا تجهیزات درمانی اتفاق بیافتد . این اتفاق که بیشتر مواقع غیر عمد است یک عارضه قابل پیشگیری اما غیر قابل اجتناب ناشی از درمان است که ممکن است برای بیمار آشکارا مضر باشد یا نباشد .
 خطای پزشکی  ممکن است شامل تشخیص و درمان غیر دقیق یا ناکامل بیماری ، عدم مراقبت صحیح از بیمار، مصدومیت ، عفونت و سایر عوارض باشد . به بیان دیگر خطای پزشکی عمل یا تصمیمی است که با استانداردهای مراقبت سلامت مطابقت نمی کند. استانداردهای مراقبت سلامت اعمال منطقی و تصمیمات حساب شده ای است که مسئولین مراقبت سلامت با توجه به شرایط ومقتضیات باید انجام دهند .
خطا 1
خطا 2
۲۷ اَمرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۵۱
تعداد بازدید : ۷۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید