سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۳۹

اخبار

تاکید برشیردهی موفق با آموزش و حمایت مادران

دوره آموزشی کمک و راهنمایی مادران برای شیردهی موفق در بیمارستان نفت تهران که بیمارستان دوست دار کودک است برگزارشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، به مناسبت هفته جهانی شیر مادر آموزش و پژوهش بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران با همکاری "انجمن علمی تغذیه باشیرمادر ایران"کارگاه آموزشی با عنوان " ترویج تغذیه با شیرمادر "  این دوره آموزشی  به گروه های هدف ارایه شد.
گروه های هدف شامل متخصصین زنان وزایمان ، متخصصین اطفال ، کارشناسان مامایی و پرستاری شاغل دربخش های زنان و زایمان ،اطفال ، NICU  بیمارستان نفت  تهران هستند.
در این برنامه آموزشی کارشناسان و مدرسین تاکید داشتند که آموزش به مادران هنر است و اینکه به آنها گفته شود همه مادران قادر به شیر دادن هستند و باید این باور به آنها تفهیم شود.
از طرف دیگر حمایت جامعه از زنان وحمایت خانواده از مادران اهمیت ویژه دارد .نکته مهم دیگر آموزش کارکنان بیمارستان ها ومراکز درمانی است  تا بتوانند به گونه صحیح پاسخ گوی مادران  باشند چون اگر نا آگاهانه به سوال مادری پاسخ داده شود بد آموزی خواهد داشت .در دو تا سه هفته اول تولد مهمترین زمان سوال برانگیز مادران خواهد بود .
سال ها است که نقش اساسی تغذیه با شیر مادر در رشد وسلامت کودکان وهمچنین سلامت مادران شناخته شده است  وبه تنهائی درشش ماه اول تولد برای شیرخوار کافی است ودر شش ماه دوم تولد انرژی لازم پنجاه درصد از شیر مادر وپنجاه درصد از تغذیه تکمیلی تامین میشود .
اهمیت کمک کردن به مادران برای شیردهی نوزادان خود در ساعت‌ اول زندگی و همچنین تماس پوستی مادر و نوزاد و مکیدن پستان مادر درساعات اولیه از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود .
 لازم به ذکر است این برنامه آموزشی از الزامات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای گروه های هدف است که با امتیاز بازآموزی دربیمارستان نفت تهران برگزارشد. 

شیردهی
شیردهی
شیردهی
۲۰ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶
تعداد بازدید : ۸۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید