سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۰۱
 

اخبار

برگزاری هفته سلامت در بیمارستان فوق تخصصی مرکزی نفت تهران

بیمارستان فوق تخصصی مرکزی نفت تهران همزمان با آغاز هفته سلامت به برپایی غرفه هایی با مضمون سلامت، آموزش و اطلاع رسانی درباره بیماری افسردگی و همینطور پایگاه سنجش سلامت پرداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت و نظر به اهمیت «سلامتی» در زندگی آحاد جامعه و نقشی که انسان سالم می تواند در شکل دهی جامعه داشته باشد، بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با همت معاونت طب صنعتی و بهداشت و مشارکت واحدهای بالینی و اداری به مناسبت گرامیداشت این هفته به برگزاری برنامه های مرتبط با سلامت و همینطور اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مراجعه کنندگان و بیماران در بیمارستان نفت تهران و تمامی درمانگاه های خانواده و صنعتی پرداخته است.

در این مرکز درمانی غرفه هایی مانند غرفه کتاب، محصولات بدون قند (پولکی، بیسگوئیت، آبنبات، مربای رژیمی و ...) دهان شویه، شامپو، ضدعفونی کننده دست، محصولات ارگانیک و غرفه معاونت طب صنعتی و بهداشت، بهداشت روان، پزشکی خانواده، بیمارستان، آلزایمر و ... برپا شده اند.

در نمایشگاه هفته سلامت علاوه بر ارائه خوراکی های سالم و بدون قند به توزیع پمفلت های آموزشی درباره بیماری افسردگی، نشانه های این بیماری و روند درمان در کارمندان، زنان باردار، کودکان و همچنین توزیع پمفلت های آموزشی مرتبط با دیابت، تغذیه در دیابت، روش های صحیح مسواک زدن، شست و شوی صحیح دست ها و ...  پرداخته شد.

از دیگر جذابیت های غرفه های برپا شده در بیمارستان نفت می توان به معاینه رایگان دندان های مراجعه کنندگان یا توزیع نخ دندان و خمیردندان در غرفه دندانپزشکی بیمارستان، مشاوره های روان شناسی در غرفه بهداشت روان، ارائه روش های صحیح تغذیه ای در بخش تغذیه بیمارستان، سنجش قند و فشار خون مراجعه کنندگان و... را نام برد.

مهران اثمری، مسئول اجرایی نمایشگاه از واحد طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران در گفتگویی به چگونگی برگزاری این مراسم پرداخت و گفت: «از سال گذشته، جلساتی برای چگونگی برگزاری هفته سلامت با کمیته سلامت در بیمارستان نفت تهران برگزار شد تا بتوانیم به توزیع 21 عنوان پمفلت در مراکز سلامت کار و درمانگاه ها بپردازیم.»

وی در  ادامه افزود: «بیمارستان فوق تخصصی مرکزی نفت تهران در سال جاری میزبان 15 غرفه بوده و حدودا  145 هزار پمفلت چاپ شده و 75 هزار پمفلت نیز از ستاد سازمان برای برگزاری هفته سلامت ارسال شدند تا بتوانیم پمفلت ها را بین 18 مرکز از جمله درمانگاه ها و مراکز سلامت کار توزیع کنیم. تیم سیاری نیز مانند سال های گذشته در  پالایش و پخش، شرکت ملی گاز، شرکت گاز استان تهران، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت و ... مستقر هستند. 

شیرین ایزدی، از همکاران روان شناس بیمارستان که در غرفه سلامت روان به مراجعه کنندگان مشاوره می دهد، در رابطه با شعار سازمان بهداشت جهانی «افسردگی؛ بیا صحبت کنیم» گفت: «بیایم با هم صحبت کنیم یعنی بیاییم با هم حرف بزنیم و بلند بلند فکر کنیم تا بتوانیم نسبت به ریشه های مشکل مان شناخت پیدا کنیم، در این شرایط آرامش فکری پیدا کرده، به گونه ای که بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم. برای رسیدن به این هدف، فرد افسرده و خانواده وی باید با علائم، علل و درمان افسردگی و حتی با سهم شان در ایجاد اختلال آشنا کنیم تا بیمار و خانواده تشویق به مبارزه با این بیماری شوند..»

گفتنی است، مسابقه ای با مضمون «افسردگی» نیز در هفته سلامت برگزار می شود که شرکت کنندگان با استفاده از مطالعه پمفلت های آموزشی در همین رابطه می توانند به سوالات پاسخ داده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند.

لازم به ذکر است؛ روزانه شیر پاکتی و بیسکوئیت به همراه نخ دندان در بین مراجعه کنندگان توزیع می شود.کودکان مهدکودک بهداشت و درمان صنعت نفت تهران نیز برای اولین بار در هفته سلامت سال 96 به خواندن سرودی با مضمون سلامتی پرداختند.


۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۳۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید