سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۴:۴۸
 

اخبار

بازدید کارشناسان مجری طرح موزه های صنعت نفت از موزه نفت مسجدسلیمان

کارشناسان مجری طرح موزه های صنعت نفت بیست و ششم فروردین ماه از بخش های مختلف موزه نفت بیمارستان مسجدسلیمان،بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ؛ پیرو جلسه ای که با حضور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و مدیر طرح موزه های صنعت نفت کشور  برگزار شد مقرر شد احداث اولین موزه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در بیمارستان مسجد سلیمان که به لحاظ قدمت تاریخی و وجود اشیاء و آثار بجا مانده از جمله بیمارستان های قدیمی کشور و خاورمیانه در منطقه جنوب کشور می باشد ،در اختیار مرکز موزه ها و اسناد صنعت نفت قرار گیرد .

شایان ذکر است که طی بازدید های دکتر اکبر نعمت الهی مدیر طرح موزه های صنعت نفت کشور  و هیئت همراه از بیمارستان نفت مسجدسلیمان 2 نقطه از بیمارستان مسجد سلیمان برای راه‌اندازی موزه انتخاب و همچنین تفاهم نامه ای مبنی بر اینکه تمامی قسمت های بیمارستان مورد بازدید کارشناسان موزه های صنعت نفت قرار گیرد امضا شد.

دکتر نعمت الهی در حاشیه بازدید ها ضمن اشاره به تاریخ یکصدساله بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: خود ساختمان بیمارستان نیز با توجه به قدمت بالایی دارد می تواند به نحو ارزنده ای به عنوان بخشی از موزه استفاده شود ولی با توجه به این که فعلاً فعالیت ها و خدمات بهداشتی و درمانی در این ساختمان صورت می گیرد، در سال های آتی و با تغییر فضای بیمارستان آن را به موزه بهداشت و درمان صنعت نفت تبدیل خواهیم کرد  و اقلام قدیمی موجود در این بیمارستان متناسب با ماهیت آن که ارائه تاریخچه فعالیت های بهداشتی و درمانی صنعت نفت به علاقمندان است در این دو نقطه در  معرض دید علاقمندان قرار می گیرد  و به طور قطع این مهم میتواند در جذب صنعت گردشگری و همچنین بازدید کارشناسان صنعت نفت از گذشته پر افتخار این صنعت خصوصا در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.

در همین راستا اولین گروه کارشناسان مجری طرح موزه های صنعت نفت روز شنبه 26 فروردین سال جاری ضمن بازدید از بخش های مختلف برخی از اسناد آن مرکز را به منظور انجام امور آرشیو و ترمیم به طور موقت از مسجد سلیمان به تهران به بخش موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت ایران انتقال دادند.

گفتنی است  برای نخستین بار در خاورمیانه در سال 1287 در مسجدسلیمان ، نفت کشف و تولید شد که متعاقب شکل‌گیری و فعالیت‌های صنعت در این منطقه تأسیسات مورد نیاز از جمله بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی ساخته شد. در حال حاضر حدود 316 نوع تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی در بیمارستان مسجد سلیمان موجود است.


طرح موزه
طرح موزه
طرح موزه

۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ۰۷:۵۳
تعداد بازدید : ۲,۰۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید