سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۳۹
 

اخبار

برگزاری کارگاه کنترل عفونت های بیمارستانی

کارگاه "کنترل عفونت های بیمارستانی" برای پرستاران بخش های درمانی و درمانگاه های تابعه بیمارستان مرکزی در بیمارستان نفت تهران برگزار شد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، در این دوره آموزشی که آموزش و پژوهش بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران،دفتر پرستاری و مامایی و کمیته کنترل عفونت های بیمارستانی  برگزار کرده بود، موضوعاتی چون ، الزام تشکیل پرونده بهداشتی کارکنان و انجام واکسیناسیون و معاینات دوره ای و آموزش کارکنان در حیطه کنترل عفونت های بیمارستانی  مطرح شد.
 همچنین، چگونگی نظارت بر نحوه مراقبت های پزشکی و پرستاری از بیماران عفونی ولزوم انجام کشتهای دوره ای از محیط های درمانی البسه و وسایل بیماران و ...مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به روز رسانی و مرور منظم خط مشی ها و روشهای کنترل عفونت ، چگونگی گزارش بیماری واگیر ، غیر واگیر و موارد جدید مطابق با دستورالعمل وزارت متبوع و نحوه نظارت بر امحاء و دفع صحیح البسه و وسایل آلوده بیماران در این  دوره آموزش داده شد.
 بر اساس  اطلاعات ارایه شده دراین دوره آموزشی، عفونتهای بیمارستانی روز به روز اهمیت بیشتری یافته و نظام سلامت کشورها را به چالشی جدی فرا می خوانند.
 افزایش بیمارستانها ،ظهور بیماریهای بازپدید و نوپدید ، افزایش روز افزون مقاومتهای میکروبی و نیاز به خدمات متنوع پزشکی به روز، عفونتهای ناشی از خدمات درمانی (Health care- associated infection)  را اجتناب ناپذیر می سازد.
بروز  عفونتهای بیمارستانی از حدود 5% در کشورهای توسعه یافته تا حدود 20% در کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه متغیر است .
 بنابراین هدف کلی در کنترل عفونتهای بیمارستانی کاهش و به حداقل رساندن این عفونتها تا حد ممکن است.زیرا این عفونت ها علاوه بر مرگ و میر و ایجاد عوارض ، با افزایش مدت بستری موجب افزایش قابل توجه هزینه خدمات درمانی شده و در نهایت سبب نارضایتی گیرندگان خدمت می گردند .
کنترل  عفونت
کنترل  عفونت
کنترل  عفونت
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۱,۲۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید