سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۲۶

اخبار

آشنایی با بیماری های مشترک حیوانات خانگی و انسان

دوره آموزشی بیماری های مشترک میان انسان و حیوانات خانگی در بیمارستان نفت تهران برگزار شد.
 به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی بهداشت ودرمان  صنعت نفت تهران،  امروز چهارشنبه  8 اسفند ، لیلا بختیاری کارشناس HSE  دردوره آموزشی  بیماری های مشترک انسان  و حیوانات  خانگی  گفت : رعایت بهداشت  حیوانات و اشخاصی  که  با آنها در ارتباط  هستند  بسیار ضروری است.
به گفته وی  تماس  زنان باردار با گربه بدون رعایت اصول بهداشتی و پزشکی ممکن است موجب سقط جنین ، زایمان زودرس برای مادران و بروزمشکلات هیدرو سفالی  و میکرو سفالی برای نوزاد شود.
 وی تاکید کرد: درصورتی که به نگهداری ازحیوانات خانگی تمایل دارید، حتما باید در فواصل  مشخص  این حیوانات  تحت  نظر دامپزشک  باشندتا از لحاظ سلامتی و  بیماری هایی که  ناقل آنها هستند  مورد بررسی قرار بگیرند.
 وی خاطر نشان کرد:  شستن وضد عفونی میوه  سبزیجات و  استفاده از شیر پاستوریزه و  پختن کامل  گوشت از مواردی است که رعایت آنها موجب می شود میزان شیوع بیماری های  مشترک  حیوان و انسان کاهش یابد.
  بختیاری تصریح کرد: کودکان  خود را از ناز کردن و دست زدن و غذا دادن به  گربه های  خیابانی منع کنید همچنین درپی   بازی های خشن و خراش هایی که درپوست کودک  از طرف این حیوانات  ایجاد می شود سلامت  فرد به خطر می افتد. از این رو با بروزچنین  مشکلی  سریع به پزشک مراجعه کنید.
 وی گفت:  نگهداری از پرندگان نیز  همانند نگهداری از سگ و گربه وهمستر نیازبه رعایت  موارد بهداشتی و ایمنی دارد و درصورت عدم  رعایت آنها امکان اینکه  افراد دچار مشکلات تنفسی شوند وجود دارد.
 بختیاری  یادآور شد:  کودکان ، نوزادان و سالمندان به دلیل  ایمنی پایین تر بیشتر از بقیه گروه های سنی  در معرض خطر هستند.

بختیاری
بختیاری
۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۵۰
تعداد بازدید : ۱,۰۲۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید