سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۱

اخبار

آموزش های هدفمند رکن اصلی توانمندی پرستاران بیمارستان نفت تهران

مدیرامور پرستاری بیمارستان نفت تهران از حضورجدی پرستاران در دوره های آموزشی خبر داد و افزود: 4 هزار و 774 نفردر دوره های آموزشی بیمارستان نفت تهران حضور داشتند.
نوری 22 زهرا نوری نیارکی درگفت وگوبا خبرنگارپایگاه اطلاع رسانی بیمارستان نفت تهران درروز پرستار گفت: ازابتدای امسال تا کنون 78 نفر در سمینارها و کنگره های برون سازمانی، 18 نفر در دوره‌های تخصصی دانشگاهی و برون سازمانی شرکت کردند ودر کل  تعداد 4 هزار و774  نفر در دوره‌های تخصصی، سیمنارها، کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی درون سازمانی شرکت کرده اند که  حاکی از اهمیت آموزش دراین بیمارستان است.
وی ادامه  داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف از جمله احیای نوزادان، همایش سه روزه آی سی یو و مراقبت های ویژه ازاقدامات موثر بیمارستان نفت  تهران جهت ارایه خدمات  آموزشی به پرستاران  بیمارستان  در سال 97 بود.
 نوری تصریح کرد: بیمارستان صنعت نفت تهران نیزهمانند دیگر بیمارستان های کشور با کمبود پرستار مواجه است اما  این مشکل با اضافه کاری  آنها تا حدودی برطرف شده است .
 وی یاد آور شد:  به دلیل حقوق کم  این قشر، معمولا  پرستاران  دردوجا کار می‌کنند و استراحت  کمی دارند،  با این وجود وظیفه آنها حکم می‌کند که درهر شرایط روحی و جسمی که هستند وقتی بر بالین بیمار حاضر می‌شوند با روی خوش  به ارائه خدمات  بپردازند و خستگی  ومشکلات خود را در کار خود دخیل نکنند.
نوری با اشاره به سابقه 20 ساله خود دربخش پرستاری سی سی یو، جراحی قلب باز بیمارستان  گفت: مهربانی و دلسوزی از شاخصه‌های اصلی حرفه پرستاری است و اگر کسی مهربانی و دلسوزی داشته باشد به راحتی می‌تواند در حرفه پرستاری کار کند و از شغل‌اش خسته نشود. این حرفه بیشتر با همراهان بیمار و کسانی که درد و رنج دارند سر و کار دارد، از این‌رو  برای مرهم بودن درد شان باید صبر و شکیبایی بالایی داشت.
 وی تاکید کرد: باوجودی که پرستاران تلاش می کنند با روحیه خوب با بیماران برخورد کنند، اما بهتراست خدماتی به پرستاران داده شود تا بتوانند با کمبودها بهترکناربیایند، شغل پرستاری با درد و رنج بیمار در ارتباط است و این افراد در خارج از بیمارستان نیز نقش های دیگری برعهده دارند، از این رو باید روحیه بسیار بالایی داشته باشند و برای افزایش این روحیه  تنها اقدامی که به عنوان مسوول می توانم انجام دهم در نظر گرفتن اضافه کاری تشویقی و استفاده از سهمیه مراکز تفریحی تحت نظارت وزارت نفت است.»
مدیرامور پرستاری بیمارستان نفت تهران ادامه داد : یک پرستارباید ازسرعت عمل و تصمیم‌گیری سریع برخوردار باشد به همین دلیل آموزش های عملی را نیز برای ارتقای دانش پرستاران دردستور کارداریم، زیرا آنچه عملی دیده می شود بهتر در ذهن باقی می‌ماند وپرستار را برای خدمات دهی به بیماران توانمند تر می سازد.
۲۲ دی ۱۳۹۷ ۱۶:۰۹
تعداد بازدید : ۱,۲۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید