سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۴۲

اخبار

افزایش خدمات دارویی به بیماران بستری

رییس داروخانه بخش های بستری بهداشت ودرمان نفت تهران گفت: با اجرای طرح تامین داروی بیماران بستری دربیمارستان نفت تهران، نیازی نیست همراهان بیمار برای تهیه دارواقدامی انجام دهند، به نحوی که حضور شخص همراه ازچرخه تامین دارو درداخل و چه خارج از بیمارستان حذف شده است و دغدغه بیماران در این زمینه به صفررسیده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان نفت تهران، دکتر کیان اعظمی با بیان این مطلب  افزود: داروخانه بخش های بستری برای ارایه خدمات به بیماران بستری ایجاد شده است وبا اجرای این طرح، همراهان بیمارحتی برای تامین داروهایی که در بیمارستان موجود نباشد هم  نیازی نیست  اقدامی کنند ودر این موارد هم پیک بیمارستان نفت، داروی مورد نظر را ازمراکزدارویی طرف قرار داد تهیه می کند.
 وی توضیح داد: با حمایت مدیریت مجموعه و ایجاد امکانات، مشکل تا مین دارو برای همراهان بیماربه خصوص در مورد داروهای شیمی درمانی که اغلب  از  شهرستان ها  به بیمارستان نفت تهران مراجعه کرده اند به طور کامل رفع شده است.
 اعظمی تصریح کرد: ازابتدای امسال 1200 نسخه به داروخانه های بیرون ازسازمان ارجاع شده است که با تلاش وهماهنگی  کارکنان بخش داروخانه بیماران بستری  بیمارستان نفت تهران تامین شده است واین اقدام، بار روانی مثبتی را در مراجعین ایجاد کرده است.
وی گفت: با اجرای "یونیت دوز"  23 هزارنسخه با گردش مالی بیش از بیست میلیارد ریال به داروخانه بخش های بستری بیمارستان نفت تهران  ارجاع می شود که نسبت به سال گذشته  که 12 هزار نسخه بود، تقریبا دو برابرشده است.
 رییس داروخانه بخش های بستری  بیمارستان نفت ازافزایش فضای ذخیره سازی و افزایش تعداد اقلام دارویی گفت: با هدف  تامین نیازمصرف  دو ماه داروی مورد نیاز بیماران  این اقدام صورت گرفته است، ضمن اینکه با فضا سازی جدید واستاندارد سازی انبار و محل نگهداری داروها  با رعایت اصول ایمنی  صورت گرفته است .
 وی خاطر نشان کرد: 600 قلم دارویی و 600 قلم لوازم مصرفی مورد نیاز بیماران بخش های بیمارستان نفت تهران برای دوماه ذخیره سازی شده است و برای تامین داروی مورد نیاز اقدامات مهمی صورت گرفته است وحداکثر مقدارمورد نیازبیماران تامین است و کسری وجود ندارد.
 اعظمی تعداد  کارکنان  داروخانه بخش های بستری بیمارستان را  8 نفر عنوان کرد و گفت:  کارکنان این بخش، علاوه بر نسخه پیچی،  اقداماتی برای هماهنگی ، سرچ دارو در مراکزخارج ازسازمان بهداشت ودرمان نفت،  ثبت پروتز های مصرف شده برای بیماران  را انجام می دهند که تهیه و تدارک وثبت درپرونده بیمار دقت تخصصی و مالی را می طلبد که خوشبختانه  کارکنان این بخش واجد این شرایط هستند.

مصاحبه اعظمی
2
داروخانه 2
داروخانه بستری
اعظمی 2
۱۵ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۱۰
تعداد بازدید : ۲,۰۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید