سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۳:۰۵
 

اخبار

رونمایی دستگاه جدید سنجش تراکم استخوان دربیمارستان نفت تهران

رییس بخش تصویر برداری بیمارستان نفت تهران از افتتاح دستگاه جدید سنجش تراکم استخوان در این بیمارستان خبرداد که قابلیت تشخیصی درتراکم استخوانی را به بالاترین حد ممکن می رساند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان نفت تهران، دکترسیامک گرایش با بیان این مطلب افزود: تکنولوژی دستگاه جدید سنجش تراکم استخوان کاملا به روز است ودرگروه دستگاه های فوق تشخیصی است و مهمترین ویژگی آن کمترین حد دوز جذبی  اشعه برای بیمارو اپراتور است.
  وی گفت: امروزه به علت پیشرفت های علوم تصویربرداری از منابع دیگری مثل سونوگرافی ، MRI نیز استفاده می شود وهم زمان با پیشرفت سایرعلوم پزشکی نیاز سایر بخش ها و گروه های پزشکی به تصویربرداری تشخیصی ودرمانی افزایش یافته و فرد بیماری نیست که درمراحل تشخیص ودرمان چند مراجعه به بخش تصویر برداری نداشته باشد.
گرایش توضیح داد: در بخش تصویر برداری بیمارستان نفت تهران ، مثل سایر بخش ها، جهت پاسخگویی به همکاران پزشک با علم روزو تکنولوژی روز مطابقت دارد ودر این بیمارستان ازبهترین دستگاه ها با کمترین دوزهای  جذبی در خصوص رادیولوژی، سی تی اسکن، ماموگرافی استفاده می شود.
رییس بخش تصویر برداری بیمارستان  نفت تهران تصریح کرد:همچنین برای انجام MRI و سونوگرافی در این بیمارستان، ازمدرن ترین دستگاه ها بهره مند هستیم.
این متخصص رادیولوژی یادآور شد: علاوه بربیمارستان نفت تهران، خوشبختانه استفاده  ازدستگاه های مدرن درمراکز درمانی دیگر زیرمجموعه بهداشت و درمان  نفت  ازجمله  مسجد سلیمان، گچساران، امیدیه وماهشهر و آغاجاری نیزهمپای تهران از  تجهیزات پیشرفته تصویر برداری بهره مند هستند، به همین دلیل درحال حاضر، اعزام بیماران این مراکز به تهران کاهش یافته است.
رییس بخش تصویر برداری بیمارستان  نفت تهران خاطر نشان کرد: به کارگیری همکاران رادیولوژیست متبحردر انجام  "سی تی آنژیو گرافی کرونر" و "سی تی آنژیو گرافی"  اندام ها و همچنین تصویربرداری مداخله ای(اینترونشن) موجب شده است که نیازما به سایر مراکز درمانی به حداقل برسد و حتی به صفر نزدیک شده است و پذیرش بیماران در تمامی بخش های تشخیصی به روز شده است.
۱۹ آبان ۱۳۹۷ ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۱۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید