سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۴۲

اخبار

معاینات وتست های به موقع از سرطان زنان پیشگیری می کند

با انجام اقدامات پیشگیرانه وانجام تست های مربوطه ، درصد قابل توجهی ازسرطان های زنان کاهش می یابد و ادامه زندگی برای آنها همراه با سلامتی وبه دور از بیماری های معمول زنان خواهد بود.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، امروز شنبه 28 مهربه مناسبت روز ملی سلامت زنان و روز پوکی استخوان، دکتر الهه کهنسال رییس بخش زنان  وزایمان بیمارستان نفت تهران درگفت وگو با خبرنگاراین پایگاه افزود: بیماری پوکی استخوان اگر قبل ازسن یائسگی ایجاد شود، نشان از بیماری های زمینه ای است وحتما باید به متخصصین مربوطه ارجاع شوند. اماپوکی استخوان درمیان زنان یائسه به دلیل عدم ترشح هورمون های  پروژسترون واستروژن شیوع بیشتری داردکه برای پیشگیری و درمان آنها، اجرای اقدامات درمانی سلامت زنان در این سنبسیار موثر است.
 به گفته وی براساس آمار، اجرای به موقع  تست پاپ اسمیرنقش به سزایی درجلوگیری از ابتلا به سرطان رحم دارد که خوشبختانه اجرای آن در مراکز درمانی نفت به خوبی انجام می شود، اما برای افرادی  که در مرکزی خارج از نفت قصد اجرای این تست را  دارند توصیه می شود تست پاپ اسمیر معمولی را که قیمت بالایی ندارد انجام دهند، مگراینکه  پس از تست معمولی که انجام شد، متخصص زنان برای بررسی بیشتر و برای تست ویروسی این نوع  تست پاپ اسمیر را  درخواست کند.
 دکتر کهنسال  تاکید کرد:  همچنین اجرای معاینات ماموگرافی از سن 40 سال به بعد  ضروری است و در این دوره سنی،  هم ماموگرافی و هم سونوگرافی  هر دو باید انجام  شود ، اهمیت ماموگرافی  هم در این است که انجام به موقع آن در مراحل  اولیه  که  توده های زیر یک سانتی متر رامی توان  تشخیص داد و بخش زیادی از بافت سینه دراعمال جراحی حفظ می شود واز بسیاری از مشکلاتی که زنان درمراحل  پیشرفته سرطان سینه دچارآن می شوند جلوگیری می شود.
وی ادامه داد:  پریودهای همراه با خونریزی شدید و نا منظم جدی باید گرفته شود وکارهای درمانی لازم پیگیری شود و بررسی های  لازم از لحاظ سرطان رحم و تخمدان ها صورت گیرد.
 این دکترزنان تصریح کرد: فرایند پوکی استخوان در زنان سریع تر ازمردها پیش می رود به نحوی که از 25 سالگی کاهش تراکم استخوان درزنان آغاز می شود که با ورزش ، نورخورشید  و یا  قرص های ویتامین D  و مواد غذایی کلسیم دار روند  کاهش تراکم استخوان کاهش می یابد.
 وی یاد آور شد: میزان  نیاز روزانه  زنان قبل از یائسگی  هزار میلی گرم  در روز( سه واحد  لبنیات) و و بعد از یائسگی 1500 میلی گرم(5 واحد لبنیات)است.
 به گفته کهنسال،  ویتامینD ، کلسیم و قرص های استخوان  ساز داروهایی هستند  که به فراخور سن ونیاز افراد  تعیین می شود، اما آنچه  که باید بیماران رعایت کنند این است که دستور دارویی و غذایی  که پزشک  تعیین می کند را به  خوبی اجرا کنند تا روند در مان به درستی پیش برود.
کهنسال 11111
کهنسال 11
۲۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۹
تعداد بازدید : ۲,۲۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید