سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۵۷

اخبار

رفع موانع معاینات دوره ای کارکنان پیمانکاری و قراردادی صنعت نفت

معاونت طب صنعتی و بهداشت صنعت نفت تهران اعلام کرد: با اخذ مجوزازوزارت بهداشت ودرمان آموزش پزشکی و هماهنگی های لازم در نفت ، موانع انجام معاینات استخدامی دوره ای طب کار برای کارکنان پیمانکاری و قرار داد مدت موقت صنعت نفت رفع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  بهداشت و درمان نفت تهران، دکتر افشین بلوری با اعلام این خبرافزود: اخذ این مجوزپنج ساله شرایط اجرای  طب صنعتی ومعاینات دوره ای  را  برای کارکنانی که جز کارکنان رسمی نفت نیستند و بیمه تامین اجتماعی دارند و تابع قوانین  کارهستند تسهیل می کند.
 بلوری تاکید کرد: با توجه به ساختار پرسنلی واستخدامی صنعت نفت که سالهای اخیر تغییر کرده ، کارکنان پیمانکاری و قراردادی نقش قابل ملاحظه ای را درنفت دارند، ضرورت تسهیل شرایط معاینات دوره ای این گروه از کارکنان اهمیت دارد. وی یاد آور شد: براساس ضوابط وزارت بهداشت ودرمان آموزش پزشکی ،کلیه مراکز تخصصی که معاینات دوره ای انجام می شود باید مجوزمعاونت درمان این وزارتخانه رادریافت کنند.
معاونت طب صنعتی و بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران با اشاره به ظرفیت بالای سازمان متبوعش گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته  در  این سازمان ،هر پزشک به طور متوسط در هرسال ، دو هزار معاینه  انجام می دهد  و در این بخش  بیش از15 پزشک  مشغول به کار هستند که  با این حساب امکان  معاینه  بیش از  30هزار نفر در سال فراهم است  که نشان دهنده ظرفیت وتوانایی بالای مرکز طب صنعتی است.  از این رو با وجودی که پیش بینی می شود تعداد مراجعین قراردادی  و پیمانکاری برای معاینات دوره ای و طب صنعتی افزایش یابد،هیچ اختلالی درروند اجرا ایجاد نمی شود.
 دکتربلوری تاکید کرد:روند انجام معاینات دوره ای وطب کاردربهداشت ودرمان نفت نسبت به حداقل های تعیین شده در کشورموارد بیشتری را دربرمی گیرد ومعاینات دوره ای کارمندان رسمی و پیمانکاری و قراردادی به یک شکل انجام می شود.
وی با بیان اینکه برای کارکنان نفت ازبدواستخدام پرونده کاملی ازوضعیت سلامتی افراد تشکیل و وضعیت سلامتی کارکنان همواره پیگیری می شود ودرشورای عالی پزشکی موارد مورد خاص مورد بررسی قرارمی گیرد ادامه داد: پایش سلامت کارکنان به صورت مستمرصورت می گیرد
معاونت طب صنعتی و بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران توضیح داد:  در صنعت نفت، مشکلات درمانی کارکنان با اقدامات پاراکیلینکی وغربالگری سلامتی افراد صورت می گیرد که به صورت  دوره ای انجام می شوندو برای بررسی بیماری های شغلی فرآیند هایی تعریف شده است که گزارش های ارایه شده آنها پس از بررسی  نهایی تایید می شوند.
۲۳ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۴۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید