سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۵۸
 

اخبار

تغذیه سالم شرط لازم اما ناکافی برای زندگی سالم

اصول تغذیه سالم موجب شده است شاخص های سلامتی ازلاغری و چاقی و شکل ظاهری اندام افراد تغییر کند و شاخص های سلامتی وزندگی بدون بیماری جای آن را بگیرد .
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران،  دکترعلی جزایری متخصص تغذیه بیمارستان نفت تهران  در آستانه روزجهانی غذا  گفت: نگرش های نوین برای سلامتی تغییرکرده است و منظور ازتغذیه صحیح این نیست که  نوع تغذیه شما را به طورغیر واقعی لاغر نگه دارد،  زیرا هدف از کنترل وزن پایین بودن بافت چربی و بالا بودن حجم عضله در بدن است.
 وی بابیان اینکه براساس تعریف های جدید، هرم غذایی به هرم سلامتی تغییر کرده است و دراین هرم که دردانشگاه هاروارد   تنظیم شده است، در قاعده هرم به کنترل منظم وزن و ورزش روزانه  اشاره شده است  که این دو ازعوامل مهم وتاثیرگذار هستند که نکته مهم آن است که برای اینکه فرد سالمی باشیم،تغذیه بدون ورزش  و کنترل وزن به تنهایی نمی تواند  موثر باشد.
 دکترجزایری افزود:  امروزه نقش ورزش به قدری مهم است که حتی در بیمارانی که توانایی راه رفتن  هم ندارند باید حرکات ورزشی  داشته باشند.
 وی تصریح کرد: منظور ازورزش ، حداقل انجام  4 نوبت فعالیت بدنی درهفته است  که هربار حدود 40 دقیقه برای آن زمان صرف شود.
 آنچه اهمیت دارد این است که حجم غذا و کالری مورد نیازهرفرد باید تعیین شود و میزان گوشت های فراوری شده ، کره ، آرد سفید و پاستا  به کمترین حد برسد و در بشقاب غذایی فرد درهر وعده  سبزیجات مختلف و میوه ها  نصف  بشقاب را به خود اختصاص بدهد.
 همچنین استفاده ازمولتی ویتامین ها و ویتامین D که بیشترمردم دنیا دچار کمبود آن هاهستند از مواردی است که برای  زندگی سالم تربه افراد پیشنهاد می شود از آنها استفاده کنند.
۲۳ مهر ۱۳۹۷ ۰۷:۴۲
تعداد بازدید : ۷۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید