سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۸

اخبار

کارگاه آموزشی ارزش های تغذیه با شیرمادربرگزارشد

کارگاه آموزشی "ارزش های تغذیه با شیرمادر" با حضوراساتید برجسته وکارکنان مرتبط با تغذیه نوزادان دردوران شیردهی دربیمارستان مرکزی نفت تهران برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، درآخرین روزازهفته جهانی شیرمادر، مطابق با 16مرداد ماه، باهماهنگی واحد آموزش و پژوهش، برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه با شیرمادربرای گروه هدف متخصصین اطفال، متخصصین زنان و زایمان، پزشکان خانواده،کارشناسان مامایی و پرستاری بیمارستان ومراکز سلامت خانواده برنامه ریزی و اجرا شد .
 در این کارگاه آموزشی عنوان شد که  تغذیه با شیرمادر بعنوان موثرترین و کم هزینه ترین راه نجات زندگی کودکان است و نقش اولین ایمن سازی را برای کودک دارد و موثرترین و کم هزینه ترین نجات بخش زندگی کودکان است،به طوری که هیچ مداخله ای در زمینه سلامت بر روی مادران و کودکان به اندازه تغذیه با شیرمادر نیست واجرای آن تقریبا هیچ هزینه ای برای دولت ها ندارد.
درادامه این کارگاه آموزشی برآغاز تغذیه کودک با شیرمادر در روز بعد از تولد تاکید شد که خطر مرگ کودک را تا 45 درصد کاهش می دهد وهمچنین نقش تغذیه با شیرمادر در توانایی کودک برای یادگیری وجلوگیری ازابتلای کودک به چاقی و بیماری های مزمن بررسی شد.
 بنا به گفته اساتید این دوره: احتمال باردارشدن مادران شیرده در شش ماه بعد اززایمان بسیار کم است، بهبودی آنها بعد از زایمان بسیار سریعتر است و زودتر به وزن قبل از بارداری خود باز می گردند.
 شواهد نشان میدهد که این مادران کمتر افسردگی بعد از زایمان را تجربه می کنند و احتمال ابتلای آنها به سرطان سینه و تخمدان کمتر است واستفاده ازمزایای تغذیه با شیرمادر،تنها مختص کودکان نیست، مادرانی هم که به کودکانشان بطور انحصاری شیر خود را میدهند از این مزایا سود می برند.
مدرسین این کارگاه آموزشی دکترخلیل فریور و دکتر محمود راوری متخصص اطفال و دکترعبدالمجید ادراکی فوق تخصص نوزادان بودند که شرکت کنندگان را با ارزش های تغذیه با شیر مادر ،روش های صحیح شیر دهی به نوزادان ترم و نارس ، وضعیت صحیح شیر دهی مادر، وسایل کمکی در شیر دهی مادران آشنا کردند. لازم به ذکر است شرکت کنندگان با استفاده از وسایل کمک آموزشی همچون مولاژ، فیلم و اسلاید و..بصورت عملی و تئوری انواع روش های شیر دهی را آموزش دیدند.  

۱۵ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۳۲
تعداد بازدید : ۷۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید