سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۱۷
 

اخبار

دکتر کلانتری : از بالا بودن سطح توقعات جمعیت زیر پوشش خرسند هستیم

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهرگفت : بدنبال ارائه خدمات درمانی متناسب با شأن کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت هستیم و از بالا بودن سطح توقعات جمعیت زیر پوشش خرسند هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دکتر فرهاد کلانتری با اشاره به نوسازی بخش‌های مختلف بیمارستان بزرگ  اهواز اظهار کرد: فضای درونی بیمارستان بزرگ نفت اهواز که بیش از 19 سال از عمر ساخت آن می‌گذرد، نیاز به تعمیرات اساسی داشت و تاکنون سه طبقه از آن بازسازی و نوسازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت فضای فیزیکی مناسب بیمارستان بزرگ نفت اهواز، افزود: ایجاد فضای مناسب، باسازی واحدهای قدیمی و روزآمد کردن تجهیزات افزون بر تاثیرگذاری بر روند و کیفیت خدمت‌رسانی، سبب افزایش روحیه و رضایتمندی کارکنان می‌شود.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر گفت: همزمان با بازسازی بیمارستان بزرگ نفت اهواز ارتقای تجهیزات درمانی این مرکز ،  با همکاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آغاز شد؛ تهیه و راه‌اندازی دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال، ام‌آر‌آی ، دستگاه لاپارسکوپی، سی‌تی اسکن و همچنین دستگاه‌های اکو و آنژیو گرافی و بسیاری از تجهیزات اتاق عمل از جمله این تجهیزات است.

دکتر کلانتری تصریح کرد: ما به‌دنبال ارائه بهترین خدمات در کمترین زمان هستیم و خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی و تجهیزات شرایط استفاده از دستگاه‌هایی با کمترین آسیب، فراهم شده است.

استفاده خدمات بهداشتی برای کارکنان غیر رسمی

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر گفت: باتوجه به کاهش جمعیت کارکنان رسمی صنعت نفت و جذب نشدن نیرو‌های جدید رسمی، به دنبال امضای قرارداد با بیمه‌های تکمیلی به‌منظور ارائه خدمات بیمارستان به کارکنان پیمانکاری و قراردادی هستیم.

دکتر کلانتری افزود: با امضای این قراردادها، این  کارکنان و خانواده‌هایشان می‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه جنوب استفاده کنند.

وی با اشاره به حضور موفق بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر در حوادث سال گذشته صنعت نفت از آمادگی بیمارستان نفت اهواز در ارائه خدمات در خلال حوادث و بحران گفت : شرایط منطقه ای در اهواز ایجاب می‌کند که همواره آماده ارائه خدمات در شرایط بحرانی و  استفاده حداکثری از ظرفیت بیمارستان باشیم.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: ما مجهز به سامانه پیشرفته بحران در بهداشت و درمان اهواز هستیم و  350نفر از نیروها در قالب این سامانه سازماندهی شده‌اند و طی آموزش‌های چندساله، انجام چند مانور و تهیه تجهیزات لازم، هم‌اکنون آمادگی پذیرش همزمان 150 مصدوم را در بیمارستان بزرگ نفت اهواز داریم که در نوع خود بی‌نظیر است.

افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان اهواز در سال 97

دکتر کلانتری ادامه داد:  باتوجه به سیاست‌های ابلاغی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت،  برنامه‌های مختلفی در سال 97 تدوین شده که از جمله مهمترین آن افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستان اهواز است.

وی تاکید کرد : هدف ما ارائه خدمات به بیماران متناسب با پیشرفت علم پزشکی است و اکنون تنها بحث مالی مطرح نیست بلکه با افزایش گردش بیمار می‌توان کیفیت خدمات را افزایش داد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر با اشاره به کاهش اعزام بیماران، گفت: یکی از طرح‌های موفقی که سبب کاهش اعزام بیماران شد ،آموزش پزشکان متخصص با استفاده از دانش و تجربه‌های پزشکان فوق تخصص در بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز است.

توقع کارکنان سبب رونق کار است

دکتر کلانتری عنوان کرد: سرمایه گذاری در بخش سلامت کارکنان سبب افزایش بهره‌وری در کار می‌شود، گام‌های موثری برداشته شده است و البته برای رسیدن به شرایط مطلوب در بحث طب صنعتی و بهداشت نیاز به کار بیشتری داریم، اما از بالا بودن سطح توقعات جمعیت زیر پوشش خرسند هستیم، زیرا این موضوع سبب می‌شود که به سطح موجود راضی نشویم .

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر با مهم برشمردن بخش پزشکی خانواده، گفت: سال 95 با حضور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، پلی کلینیک خانواده کارون با همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینی به مساحت 6 هزار و 750 متر مربع در سه طبقه شامل بخش‌های درمانی پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی و سلامت خانواده، طب صنعتی و داروخانه ساخته و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به قدمت ساختمان درمانگاه های  نفت در اهواز و غیر قابل تعمیر بودن آنها ادامه داد: هم‌اکنون 2  درمانگاه زیتون و طالقانی به‌دلیل فضای نامناسب فیزیکی پاسخگوی ارائه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان نیست و امیدوارم هرچه سریعتر با همکاری شرکت ملی مناطق نفتخیز دو کلینیک جواهری با 50 درصد  و کوی نفت با 90 درصد پیشرفت، تکمیل، تجهیز و تا پایان امسال آماده ارائه خدمات شوند.

جلب اعتماد مردم با ارائه خدمات مطلوب

دکتر کلانتری تاکید کرد: راه‌اندازی پلی‌کلینیک تخصصی برای ارائه خدمات درمانی متناسب با شأن کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت، ضرورت دارد.

وی افزود :  به‌دنبال افزایش پلی‌کلینیک‌ها در اهواز هستیم، اما متاسفانه دو پروژه خرمکوشک و منطقه غرب رود کارون با مشکل مجوز روبه‌رو شده‌اند و با توجه به این‌که هیچ درمانگاهی در آن منطقه وجود ندارد راه‌اندازی آن اهمیت بالایی دارد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر یاد آور شد: از سال 84 به عنوان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت در منطقه اهواز فعالیت خود را با این اعتقاد و باور آغاز کردم که عشق و علاقه، تاثیری بسزا در پیشرفت کار دارد و اعتماد مردم با انجام کار رضایت‌بخش جلب می‌شود.

دکتر کلانتری 3
دکتر کلانتری 1  

خبرنگار:نفیسه هوشیار
۲۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۲
تعداد بازدید : ۲,۸۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید