سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۴۰
 

اخبار

رضایتمندی 95 درصدی از خدمات درمانگاه امام علی (ع) شیراز

درمانگاه امام علی (ع) با تمام توان در خدمت کارکنان صنعت نفت فارس است

رئیس درمانگاه امام علی (ع) اعلام کرد که از همه ظرفیت‌های موجود برای ارائه خدمات به کارکنان صنعت نفت فارس بهره می‌گیریم و پارسال میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات این مرکز درمانی 95 درصد بوده است.

دکتر افشین وحدت درباره اهمیت راه‌اندازی این درمانگاه به خبرنگار واحد روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: این درمانگاه در شیراز به منظور تسریع و بهینه‌سازی ارائه خدمات به کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت به جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر راه‌اندازی شد.

وی با بیان این که مرکز امور دندانپزشکی در شیراز، درمانگاه امام علی (ع) است، گفت:  این درمانگاه با 11 یونیت به صورت عمومی و تخصصی خدمات می‌دهد و جراحی لثه هم در فهرست خدمات وجود دارد.

دکتر وحدت ادامه داد: سه بخش فیزیوتراپی، رادیولوژی و آزمایشگاه درمانگاه امام علی (ع) که هم‌اکنون به‌منظور بازدهی بیشتر برون سپاری شده، در سال  96 در مجموع به  65 هزار نفر خدمات ارائه داده است.

وی با اشاره ارائه خدمات سرپایی در این مرکز، گفت: درمانگاه امام علی (ع)  با بهره‌گیری از فضاهای لازم نظیر کلینیک‌های عمومی، شیمی درمانی و کلینیک‌های تخصصی اطفال، داخلی، زنان، جراح عمومی، ارتوپدی، مغز و اعصاب،  چشم پزشکی، گوش و حلق بینی، بهداشت مادر و کودک، داروخانه، پزشک خانواده، اورژانس در سال 96 رقمی حدود 96 هزار ویزیت عمومی و 47 هزار ویزیت  تخصصی را ثبت کرده است.

وی با اشاره به نزدیک بودن خانه‌های سازمانی به این مرکز درمانی تصریح کرد: از همه ظرفیت‌های درمانگاه امام علی (ع) استفاده می‌شود، اما به نسبت مراجعه کننده با کمبود پزشک روبه‌رو هستیم، به‌طور میانگین در شیفت صبح 75  تا 80 نفر مراجعه کننده به هر پزشک عمومی وجود دارد  که در میان آنها  مراجعه‌کنندگانی از برخی مناطق جنوبی همجوار از جمله گچساران، مسجد سلیمان و عسلویه وجود دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، شرکت پالایش نفت شیراز در سال 1391 زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع را برای ساخت درمانگاه امام علی (ع) شیراز به بهداشت و درمان صنعت نفت فارس اهدا کرد.

ساخت این درمانگاه واقع در خیابان شبان، جنب منازل سازمانی پالایشگاه نفت شیراز پس از دریافت مجوزهای لازم از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شهرداری و اداره اوقاف مجموعه از اردیبهشت ماه سال 92 آغاز شد و در مردادماه 94 پایان یافت.

عملیات ساختمانی این مرکز درمانی در هفت 7 طبقه و با حدود 6500 متر مربع فضا برای بهره‌مندی بیماران صنعت نفت فارس در مرداد 94 آماده تحویل و بهره برداری شد.

دکتر وحدت

خبرنگار : نفیسه هوشیار
۲ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۲۰,۱۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید