سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۰۱

اخبار

دومین نشست سال 96 مدیران ارشد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

در آخرین نشست سال 96 مدیران ارشد سازمان بهداشت و درمان نفت/ارائه صورت‌حساب‌های مالی ازسوی مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت بررسی می‌شود

دومین نشست امسال مدیران ارشد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره، مدیران و رؤسای سازمان، روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ( 9 و 10 اسفندماه) به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دکتر حبیب اله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت روز چهارشنبه (10 اسفندماه) در نخستین روز از نشست مدیران ارشد و رؤسای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تشکر از حاضران در نشست گفت: این نشست‌ها که سالانه با هدف بررسی عملکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به‌طور منظم برگزار می‌شود، کمک شایانی به برنامه‌ریزی صحیح براساس شناخت امکانات می‌کند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در نخستین نشست امسال، افزود: ارائه منظم صورت حساب ازسوی مناطق یکی از مباحث مهم و ضروری به شمار می‌آید، از این رو امیدوارم مناطق در برنامه‌های سال آینده خود به ارائه به‌موقع صورتحساب‌های مالی توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به اهمیت داشبورد مدیریتی در برنامه‌ریزی و استفاده از امکانات تصریح کرد: دریافت اطلاعات صحیح برای استفاده مناسب از تجهیزات و امکانات مدنظر ماست، بنابراین مدیران در روزآمد کردن اطلاعات وارده در داشبورد مدیریتی باید بسیار دقیق و فعال عمل کنند و واحد فناوری اطلاعات (ICT) هم باید این اطلاعات را در اختیار ما بگذارند.

دکتر سمیع اظهار کرد: موضوع پیشگیری در بهداشت دهان و دندان بخش دندانپزشکی از مباحث مطرح شده در نخستین نشست مدیران ارشد بود که هم‌اکنون منطقه بهداشت و درمان صنعت نفت شمال‌شرق در این زمینه پیشتاز بوده است و ما منتظر  دریافت گزارش دیگر مناطق در این باره هستیم.

وی با اشاره به نگاه مثبت وزیر نفت به فعالیت‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، تاکید کرد: اساس کار سازمان مقدم دانستن بحث پیشگیری بر درمان است و باید با استفاده از امکانات و تجهیزات و ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به‌منظور ایجاد رضایتمندی در خانواده بزرگ صنعت نفت گام‌های موثری برداشته شود.

دکتر سمیع با تاکید بر نقش بهداشت و درما صنعت نفت در مدیریت بحران در وقوع حوادث یادآور شد: پوشش حوادث صنعتی یکی از محورهای اصلی سازمان به شمار می‌رود و برای این هدف مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت باید شرایط مطلوب و استاندارد داشته باشند تا بتوانند در چنین مواقعی بهترین خدمات را ارائه دهند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: در سال‌های اخیر همواره شاهد آمادگی و سرعت عمل بهداشت و درمان صنعت نفت در رویارویی با ارائه خدمات در حین وقوع حوادث مختلف در مناطق عملیاتی بوده ایم، اما این موضوع را باید مدنظر داشت که وظیفه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت پشتیبانی از حوادث صنعتی است.

مهندس امیریان: خط قرمز ما واگذاری سازمان است

مدیرنظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز و عضو هیات مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان در تمامی مناطق، گفت : انتظار از ما بسیار بالاست ؛ سال بسیار خوبی را پشت سر  گذاشتیم اما باید بدانیم کارکنان صنعت نفت در میان هجمه کار با شرایط سخت آب و هوایی روبرو هستند و حفظ و استمرار سلامتی آن ها ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد .

وی با تاکید بر حضور سازمان بهداشت و درمان در مناطق بیان داشت :  واگذاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  خط قرمز است و هیچ خبری مبنی بر واگذاری صحت ندارد و تاکید مقام عالی وزارت نفت توسعه هر گونه مراکز درمانی در مناطق غیر عملیاتی است چرا که ارائه خدمات به مردم بومی برعهده بهداشت و درمان صنعت نفت نیست و ما مسئول درمان پرسنل صنعت نفت و خانواده های ایشان هستیم.

مهندس محسن امیریان، به پایه گذاری طب صنعتی و پزشکی خانواده توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اشاره و افزود :  توجه ویژه به حوزه طب صنعتی برای حفظ تأمین سلامت کارکنان باید جدی گرفته شود  و در همین راستا معاینات دوره ای و تعامل با HSE  شرکت های وزارت نفت در دستور کار قرار بگیرد.

در ادامه نشست روز اول  روسا ی مناطق ۱۴گانه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به ارائه گزارش عملکرد مناطق در حوزه تولید صورتحساب،ارتقاء سلامت و کیفیت خدمات، ثبت اطلاعات در داشبورد مدیریتی، مدیریت بحران و بودجه پرداختند.

۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ۰۹:۱۵
تعداد بازدید : ۸۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید