سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۳۰

اخبار

همزمان با ایام‌الله دهه فجر/ پلی کلینیک آزادی مورد بهره برداری قرار گرفت

با بهره‌برداری از ساختمان پلی‌کلینیک آزادی، این ساختمان۱۱ هزار متری به منظور رفاه حال کارکنان شاغل و بازنشسته صنعت نفت جایگزین درمانگاه هزارمتری این مرکز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ؛ دکتر حبیب‌الله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مراسم بهره‌برداری رسمی این مرکز گفت: ضرورت ارائه خدمات سرپایی مطابق با روزآمدترین استانداردهای بهداشتی، درمانی و نداشتن این شرایط در ساختمان قدیمی درمانگاه آزادی، سبب احداث و جایگزینی ساختمان مجهز امروزی شد.

وی با اشاره به این‌که بیش از یک سوم جمعیت طبی بهداشت و درمان تهران در محدوده غرب ساکن هستند، تاکید کرد: مراجعه این جمعیت برای انجام درمان‌های سرپایی در بیمارستان فوق‌تخصصی نفت تهران، افزون بر مشکلات و سختی دوری راه، ترافیک، مشکلات تردد در مرکز شهر و ازدحام و شلوغی بیمارستان که اتلاف وقت و هزینه برای بیماران دربر داشت، سبب شد تا پس از موافقت مقام عالی وزارت و تلاش مسئولان بهداشت و درمان  صنعت نفت تهران، مرکز تخصصی و مجهز سرپایی غرب تهران احداث شود و در اختیار کارکنان و خانواده‌های‌شان قرار گیرد.

مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت با تاکید بر سلامت‌محور بودن این سازمان تصریح کرد: توجه ویژه به حوزه پیشگیری و کنترل دقیق روی بیماری‌های غیرواگیر و تقویت بخش پزشکی خانواده ، به‌زودی این مرکز را  بعنوان بزرگ‌ترین مرکز کاهش نرخ بیماری در کشور معرفی خواهد کرد.

دکتر سمیع با تاکید بر گسترش خدمات تخصصی سرپایی در این مرکز گفت: به‌زودی پلی‌کلینیک آزادی ۸۰ درصد خدمات سرپایی مراجعان را پوشش خواهد داد.
وی افزود: بخش‎های پاراکلینیکی، تصویربرداری، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، بخش قلب و عروق و زیرگروه‌های بیماری‌های داخلی در این پلی‌کلینیک به طور کامل تجهیز می‌شوند و با روزآمدترین تجهیزات دنیا و کادر پزشکی و پرستاری توانمند به کارکنان منطقه غرب تهران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه به شیوه بهره‌برداری در این مرکز اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری با شیوه برون‌سپاری در اولویت ماست، به این صورت که بخش‌های مختلف درمان سرپایی در پلی‌کلینیک را به شرکت‌های خصوصی واگذار می‌کنیم. این شیوه از مزایای فراوانی برخوردار است، اول این که محیط فیزیکی و تجهیزات، متعلق به سازمان است و ما نظارت مستقیم بر عملکرد شرکت‌های مستقر در پلی‌کلینیک داریم. همچنین به‌کارگیری موسسه‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی با تعرفه‌های منطقی، کاهش قابل توجهی در هزینه‌های سازمان خواهد داشت.

در ادامه دکتر علی بهزادی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با تقدیر از زحمات همکاران در جابه جایی مکان قبلی به ساختمان جدید گفت: خوشبختانه از مدت زمان نقل و انتقال به ساختمان جدید با همت تمامی کارکنان تمامی خدمات در حال ارائه است .

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران ادامه داد : در این فرصت باید از همکاران درمانگاه آزادی به دلیل تحمل مشکلات درمانگاه قبلی در پذیرش بیماران ، نقل و انتقال تشکر ویژه کنم که  با علاقه بر سر کار حضور داشتن  و کار را پیش بردند.

وی افزود : سختی های کار بسیار بود ولی بحمدالله با پشتکار واحد مهندسی و ساختمان سازمان حل شد،بخش هایی از پروژه باقی مانده که امیدواریم با مساعدت های هیات مدیره و مدیریت های ستادی به اتمام برسد.

دکتر علی بهزادی با اشاره ارائه خدمات پزشکی متنوع در این مرکز  اظهار داشت : هدف از بهره برداری از این مرکز ارائه خدمات پیشگیرانه در کنار خدمات درمانی است و مطمین هستیم میزان انتظارات بالاست و  در واقع هدف سازمانی پایش سلامت ، خدمات پیشگیری و ارائه درمان است.

وی با تاکید بر هدف دو گانه این مرکز در بخش خدمات پیشگیری ارائه خدمات درمانی بیان داشت :  در بخش توسعه خدمات درمانی و تجهیزاتی از دکتر قانعیان و تیم تجهیزات پزشکی بسیار سپاسگزارم چرا که نیازها به فوریت تهیه و در اختیار مجموعه قرار می گرفت.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران خاطر نشان کرد : در بحث خدمات تخصصی ، توسعه تجهیزاتی و توسعه نیروی انسانی از برون سپاری ، خرید خدمت و قرارداد مستقیم  برای راه اندازی تمامی بخش ها استفاده خواهیم کرد.

مهندس بهنام سمیع مدیرمهندسی و ساختمان سازمان در ادامه حاشیه بازدید از ساختمان جدید پلی کلینیک آزادی  با اشاره به متراژ کم درمانگاه سابق آزادی گفت :  ساخت پلی کلینیک جدید آزادی در سال 1391  در مجموع زیر بنا نزدیک به 11 هزار متر مربع در 5 طبقه کلید خورد.

وی افزود : پروژه شامل فضاهای اداری و درمانی از جمله کلینیک های تخصصی،دندانپزشکی،فیزیوتراپی،اورژانس،داروخانه،آزمایشگاه،رادیولوژی و پارکینگ هست .
مهندس سمیع با اشاره شلوغی منطقه بیان کرد: به منظور رفاه حال کارکنان شاغل و بازنشسته صنعت نفت تهران این امکان فراهم شد که از ظرفیت 90 واحدی پارکینگ استفاده نمایند. 

مدیرمهندسی ساختمان و سازمان با اشاره به استقبال مراجعه کنندگان تصریح کرد: بخش های مختلفی از جمله دندانپزشکی با ظرفیت 8 یونیت،بخش فیزیوتراپی با 6 کابین و یک سالن ورزش ،کلینیک پوست،کودکان،زنان و خانواده که در حال حاضر راه اندازی و خدمات ارائه می دهند.

گفتنی است  پلی کلینیک آزادی با حضور دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان،دکتر علی بهزادی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران و جمعی از مدیران و روسا ستادی و تهران بصورت رسمی راه اندازی شد ، طبق گزارشات ارائه شده این کلینیک روزانه 450 نفر مراجعه کننده دارد که  خدمات سرپایی دریافت می کنند و طبق گزارشات باعث افزایش رضایتمندی شده است.همچنین در آینده نزدیک بخش های سونوگرافی ،تست ورزش و اکو راه اندازی و به اراه خدمات می پردازد.

 

00
10
07
82
06
82
31
85

4  

۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۲,۱۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید