سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۶:۲۵

اخبار

کلاس‌های آموزشی "طرح‌واره درمانی" در مرکز سلامت کار و خانواده قم برگزار شد.

​واحد آموزش مرکز سلامت کار و خانواده صنعت نفت قم اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی " طرح‌واره درمانی" در مرکز سلامت کار قم نمود.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلامت کار صنعت نفت قم خانم پاکیزه مسئول آموزش اعلام کرد : به منظور آشنایی همکاران و علاقمندان با راههای کاهش بیماری ها و پیشگیری از ابتلا به آنها ، کلاسهای طرح‌واره درمانی طی 10 جلسه روزهای سه شنبه هر هفته" طرح‌واره درمانی" در سالن اجتماعات مرکز سلامت کار قم برگزار گردید.

در ادامه این خبر اضافه میگردد آقای نجم آبادی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی مدرس دوره می باشد . وی معتقد است روان‌درمانی طرح‌واره‌ای یکی از تئوری‌های روان‌درمانی شناختی است و در واقع آخرین نظریه جامع روان‌درمانی تاکنون محسوب می‌شود.

وی افزود: این نظریه توسط جفری یانگ تدوین شده است و هدف عمده آن کمک به بیماران دارای اختلال شخصیت است. در این تئوری فرض بر این است که بعد از تولد با توجه به جو خانواده و نوع تعامل والدین با کودک و در صورت مساعد نبودن موارد فوق طرح‌واره‌هایی شکل می‌گیرد. برای مثال اگر مادر طردکننده و سرد باشد این ذهنیت در کودک شکل می‌گیرد که آدم‌ها طردکننده و به لحاظ عاطفی محروم‌کننده هستند و در واقع کودک وارد حوزه بریدگی و طرد می‌شود و طرح‌واره‌هایی مثل رهاشدگی و محرومیت عاطفی شکل می‌گیرد که زمینه‌ساز اختلال شخصیت مرزی یا بردرلاین و اختلال شخصیت پارانویید می‌شود.

 


ش
ش
شس
ظ  

 

۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۶,۰۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید