سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۰۴

اخبار

بیمارستان صنعت نفت تهران، بیمارستان دوست‌دار کودک و مادر

هم آغوشی، ‌تماس پوست به پوست مادر و نوزاد و تغذیه از شیر مادر در اولین دقایق تولد تاثیر مضاعفی بر روحیه و سلامت مادر و نوزاد دارد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، بیمارستان صنعت نفت تهران در راستای الزامات اعتباربخشی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی به عنوان بیمارستان دوستدار کودک به مادران کمک می کند تا در دقایق اولیه تولد، تماس پوست به پوست با نوزاد خود داشته باشند.

دکتر الهه کهنسال، رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان صنعت نفت تهران در این رابطه می گوید:« در بیمارستان های دوستدار کودک به مادران کمک می شود تا در دقایق اولیه تولد، تماس پوست به پوست با نوزاد خود را داشته و بتوانند به نوزاد خود شیر بدهند.

اما سابق بر این، اولین شیردهی و تماس پوست با پوست مادر و نوزاد زمانی اتفاق می افتاد که مادر به بخش منتقل می شد. اما بیمارستان نفت تهران قبل از اینکه دوستدار کودک باشد، دوستدار مادر است و برای زایمان سزارین از بی حسی کمر  استفاده می کند تا مادر کاملا به هوش و بیدار باشد و تماس پوست به پوست با فرزند تازه متولد شده خود را کاملا احساس کند.

اولین تماس پوست به پوست و شیر خوردن نوزاد در اتاق عمل است. نوزاد پس از تولد در اتاق عمل نگهداری می شود تا شرایطش ثابت شده و گرم بماند سپس به انکیباتور و ریکاوری منتقل شده و منتظر مادر می ماند که معمولا در عمل های سزارین بیش از 20 یا 30 دقیقه به طول نمی انجامد
.

تماس پوست به پوست از دقایق اول تولد باعث چند برابر شدن ارتباط عاطفی میان مادر و فرزند شده و میزان شیردهی را افزایش می دهد. در تمامی این مراحل، ماما در کنار مادر و نوزاد حضور دارد تا برای نوزاد یا مادر ناراحتی و  مشکلی بروز نکند. سپس نوزاد از مادر گرفته شده و در داخل انکیباتور قرار می گیرد تا پس از انتقال مادر به بخش، شیردهی دوباره انجام شود

 تماس پوست به پوست مادر با نوزادش در زایمان نه تنها باعث افزایش روحیه مادر می شود بلکه مادران نسبت به گذشته که تنها در بخش می توانستند نوزاد خود را ملاقات کنند بسیار خوشحالتر و دلگرم تر هستند. از سوی دیگر، شیردهیدر انقباضات رحمی مادر سودمند است زیرا خونریزی ها با کمک شیردهی قابل کنترل خواهند بود.

۲۳ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۱۸
تعداد بازدید : ۳,۶۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید