سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۴۸

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی «افسردگی سالمندان» درکانون بازنشستگان تهران

​کارگاه آموزشی «افسردگی سالمندان» با همکاری واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت تهران درکانون بازنشستگان تهران برگزار شد.

به گزارش بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، سلسله برنامه های آموزشی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران به همت واحد آموزش و پژوهش تهران و با همکاری روانپزشکان دپارتمان اعصاب و روان با عنوان «افسردگی در سالمندی » در کانون بازنشستگان تهران برگزار شد.

دکتر اعتماد جهرمی، مدرس این برنامه آموزشی و روانپزشک بخش اعصاب و روان بیمارستان صنعت نفت تهران ضمن تاکید بر اهمیت افسردگی در سالمندی به توضیح دیدگاه های علمی در ارتباط با این موضوع پرداخته و گفت :« افسردگی از علائم پیری و سالمندی نیست، بلکه ممکن است مانند بیماری های قلبی و دیابت در برخی بروز کرده و در این صورت فرد باید تحت درمان قرار گیرد.»
وی در ادامه افزود: « افرادی که در سالمندی به افسردگی مبتلا می شوند معمولا در سنین جوانی نیز به نوعی از این مشکل رنج می برد
ه اند. اما اگر سالمندی در جوانی به افسردگی مبتلا نبوده و این حالت در سنین بالا در وی ظاهر شده، باید به دنبال عوامل ایجاد کننده این مشکل در او بود.
ناراحتی و بی حوصلگی های روزمره با افسردگی کاملا متفاوت است؛ ناراحتی ها و بی حوصلگی های عادی با تغییر وضعیت فرد یا انجام کارهای سرگرم کننده برطرف می شوند اما افسردگی حالتی ثابت و ماندگار  داشته و فرد مبتلا نمی تواند با انجام کارهای دیگر تغییری در روحیه اش ایجاد کند. زمانی که فردی افسرده می شود باید تحت درمان قرار گرفته و دارو مصرف کند؛ زیرا افسردگی تنها با درمان بهبود پیدا خواهد کرد. مرگ همسر یا عزیزان، از دست دادن شغل و بازنشستگی می تواند مسیر معمول زندگی فردی را که سال ها به آن عادت داشته را تغییر داده و دلیل موجهی برای بروز افسردگی باشد.

شرکت کنندگان در ادامه این برنامه با موضوعاتی مانند افسردگی چیست، علل افسردگی در سالمندی، نشانه های افسردگی در سالمندی، عوارض افسردگی، انواع درمان  در افسردگی سالمندی و ... آشنا شدند. در پایان این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان به طرح سوالات خود در ارتباط با موضوع جلسه پرداختند. 

افسردگی در سالمندان

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۱۴۱

نظرات بینندگان

کساییان
۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0

سلام عالی است موفق باشید


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید