سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۱۳
 

اخبار

کسب «رتبه یک» اعتباربخشی توسط بخش زنان و زایمان

بخش زنان و زایمان بیمارستان صنعت نفت تهران ضمن کسب «رتبه یک» در ارزیابی اعتباربخشی و مراقبت های مادر و نوزاد، موفق به اخذ بالاترین رتبه با امتیاز 94 شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، بخش زنان و زایمان بیمارستان صنعت نفت تهران موفق به کسب «رتبه یک» در ارزیابی اعتباربخشی و مراقبت های مادر و نوزاد شده است. این رتبه به دلیل میزان تعهد و اجرای به موقع و صحیح الزامات استانداردهای اعتباربخشی و همینطور ارائه خدمات منحصر به فرد و مطلوب به این بخش اعطا شده است. به همین بهانه گفتگویی را با دکتر الهه کهنسال، رئیس بخش زنان و زایمان  و بهار بالانی، سرپرستار این بخش ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید:

دکتر کهنسال، رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان صنعت نفت تهران در رابطه با خدمات این بخش می گوید: « هر روز در کلینیک زنان بیمارستان نفت تهران به جز ویزیت زنان غیر باردار به بررسی وضعیت جسمی و روحی مادران باردار معمولی یا مادرانی که مبتلا به بیماری هایی از جمله دیابت دوران بارداری، فشار خون، حاملگی در سنین بالای 35 سال یا زیر 18سال هستند نیز پرداخته می شود.

در این بخش تمامی مادران بارداری که دچار مشکلات دوران حاملگی شده یا در زمان زایمان سزارین و طبیعی نیاز به بستری شدن دارند، تحت نظر پزشک قرار گرفته و مراقبت های لازم را تا پایان دوران بارداری دریافت می کنند. در طول مدت بستری نیز هر زمانی که بیمار نیاز به مشاوره با هر یک از تخصص های دیگر را داشته باشد، پزشک بر بالین بیمار حاضر شده و تمامی امور اعم از آزمایش، سونوگرافی و ... انجام می شود. بیماران پس از ترخیص نیز آموزش های لازم دوره نقاهت را فرا می گیرند.

بیمارستان صنعت نفت تهران با امکانات
درجه یک و جدیدترین تجهیزات در سطح کشور آماده خدمات رسانی به خانواده صنعت بوده و من به تمامی مادران باردار روش زایمان طبیعی را توصیه می کنم تا بهترین فرزندان، بهترین جامعه و بهترین آینده را بتوانیم برای خانواده نفت رقم بزنیم.»

بالانی0103

بهار بالانی، سرپرستار بخش زنان و زایمان در ادامه صحبت های دکتر کهنسال افزود: « کلاس های بسیار خوبی جهت آموزش مادران باردار از نظر تغذیه، ورزش های دوران بارداری، مشاوره های روان شناسی و همچنین روش های آمادگی جهت زایمان طبیعی، آموزش زایمان بدون درد از هفته بیستم به بعد در کلینیک بیمارستان برگزار می شود. علاوه بر برگزاری کلاس ها برای خانم ها، کلاس های آموزشی نیز برای آقایانی که قرار است به زودی پدر شوند نیز برگزار می شود.

پمفلت هایی نیز برای آشنایی بیشتر با دوران بارداری و عوارض آن، اعمال جراحی و مراقبت های قبل و بعد، بیماری های شایع زنان و مطالبی که سطح سواد عمومی را افزایش داده و به بهبود کیفیت و کمیت مراقبت های زنان خانواده نفت کمک می کند، پرداخته می شود. کلاس های آموزشی توسط پرسنل مجرب و ماماهای با سابقه در بخش و کلینیک و تحت نظر متخصص های زنان برگزار می شوند.

بالانی به روش زایمان بدون درد اشاره کرده و در ادامه افزود: «مادران باردار با کمک تخت های LDR  که در بخش زنان و زایمان بیمارستان صنعت نفت تهران تعبیه شده، زایمان متفاوتی را تجربه خواهند کرد. یک اتاق ویژه برای زایمان به مادر باردار اختصاص پیدا کرده و امکان حضور همسر یا یکی از محارم وی در طول مدتی که در حال درد زایمان است، وجود دارد. ماماها نیز استندبای در اتاق عمل حضور دارند تا با تماس پوست به پوست از بدو تولد و به طور صد در صد با مادران باردار در ارتباط باشند.

از سایر روش های بی درد داروئی و غیرداروئی می توان به مواردی مانند گرما درمانی، رایحه درمانی، سرما درمانی، استفاده از
TENS یا گاز انتونکس را نام برد که برای کاهش درد زایمان در این مرکز درمانی استفاده می شوند. مادران باردار مهارت های کنترل درد را از طریق ماساژ درمانی، تنفس، ریلکسیشن و ... می آموزند.»

بالانی
سرپرستار بخش زنان و زایمان تصریح کرد: «
از دیگر امکانات بخش زنان و زایمان می توان به آموزش مادران همراه با سی دی های آموزشی، آموزش تغذیه صحیح مادر و نوزاد و ... را اشاره کرد. موسیقی درمانی و پخش موسیقی های آرام نیز در آینده به روش های کاهش درد زایمان مادران باردار این مجموعه درمانی اضافه خواهد شد».

روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران کسب «رتبه درجه یک» در فرآیند ارزیابی اعتباربخشی سال 95 که یادوآر عزت و افتخار بیمارستان در اجرایی نمودن رسالت خود که ارائه خدمات تشخیصی درمانی تخصصی و فوق تخصصی به منظور حفظ، تامین و ارتقاء سلامت کارکنان صنعت نفت و خانواده ایشان و سایر مراجعان است را تبریک عرض نموده  و امید است تا بتوانیم در ارائه خدمات به بیماران محترم بیمارستان صنعت نفت تهران هر روز موفق تر از روز قبل گام برداریم.»

بخش 3

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۴,۴۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید