سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۰۰

اخبار

برگزاری جلسه کمیته راهبردی بحران در بیمارستان مرکزی نفت تهران

دکتر بلوری و دکتر سلطانی در جلسه‌ای که با عنوان «کمیته راهبردی بحران» برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت‌هایی که تاکنون در راستای مدیریت بحران در بهداشت و درمان صنعت نفت تهران انجام شده بود، پرداختند.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، جلسه کمیته راهبردی بحران با هدف پاسخگویی مناسب در زمان بروز حوادث، بحران ها و شرایط اورژانسی با حضور دکتر علی بهزادی، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، دکتر افشین بلوری، معاونت طب صنعتی تهران، دکتر علی شاه آبادی، معاون بیمارستان فوق تخصصی مرکزی صنعت نفت تهران، دکتر حمیدرضا محمودی، رئیس امور دارویی، دکتر جواد مروی، رئیس امور آموزش و پژوهش، نمایندگان پشتیبانی و تدارکات و سلیمه قاسمی، دبیرجلسه برگزار شد.

دکتر بلوری و دکتر سلطانی در جلسه ای که با عنوان «کمیته راهبردی بحران» برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت هایی که تاکنون در راستای مدیریت بحران در بهداشت و درمان صنعت نفت تهران انجام شده بود، پرداختند.

دکتر افشین بلوری، معاونت طب صنعتی در این رابطه گفت: «مدیریت بهداشت و درمان صنعت نفت تهران و سازمان از مدت ها پیش به دنبال استقرار مدیریت بحران و حوادث به صورت سیستماتیک و علمی و با عملکرد بالا در سطح سازمان و بهداشت و درمان تهران بودند. انجام چنین اقداماتی حدودا از یک سال پیش در تهران آغاز شده بود ولی مراحل اجرایی آن از شش ماه پیش با همکاری و دعوت از دکتر احمد سلطانی، پزشک و متخصص سلامت در بلایا  وارد فاز جدیدی شد. جلسات متعددی به منظور بررسی مخاطرات و حوادث  مختص بیمارستان ها با مسئولان بخش های مختلف بیمارستان مرکزی نفت تهران برگزار و دو مانور دور میزی نیز انجام شد.

دکتر بلوری در ادامه تصریح کرد: « این جلسه با هدف تشریح فعالیت های شش ماه گذشته در راستای مدیریت بحران در بهداشت و درمان تهران برگزار شد.»

مدیریت بحران، یکی از فرآیندهای اصلی و کلیدی برای بهداشت و درمان صنعت نفت تهران و به ویژه بیمارستان مرکزی نفت تهران محسوب می شود که می تواند نقش خود را به خوبی در شرایط اورژانسی و بحران هایی که احتمال بروز آنها در صنعت نفت یا خارج از صنعت نفت وجود دارد، ایفا کند. مدیریت بحران را می توان یکی از اصلی ترین اهداف سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت دانست که می تواند در شرایط بحرانی سریعترین پاسخ را ارائه کند.

دکتر بلوری افزود: « با کمک دکتر سلطانی و مهندس سلیمه قاسمی و تمامی افرادی که باید در این زمینه فعالیت داشته باشند، می توانیم این سیستم مدیریتی را در بهداشت و درمان صنعت نفت تهران و بخصوص بیمارستان مرکزی نفت تهران مستقر کنیم تا بتوانیم بهترین و سریعترین پاسخ را در مواجه با معضلات و شرایط اورژانسی ارائه کنیم.»

دکتر احمد سلطانی در ادامه صحبت دکتر بلوری گفت:« مدیریت بحران، مقوله ای است که امروزه با بروز  مخاطرات جدیدتر و افزایش میزان آنها مورد توجه تمامی سازمان ها و واحدها قرار گرفته بخصوص واحدهایی که از حساسیت کاری بیشتری برخوردارند.  بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با پیگیری دکتر بلوری و درایت دکتر بهزادی در انجام این فرآیند پیش قدم شدند.»

وی افزود : «در بهداشت و درمان صنعت نفت تهران به دنبال استفاده از نسخه کپی شده نیستیم بلکه به دنبال استفاده از پتانسیل داخلی برای ارائه پاسخ مناسب در برابر بحران ها هستیم. در اولویت بندی انجام شده از سوی دکتر بلوری، بیمارستان در اولویت اول قرار گرفت.»

دکتر بلوری در پایان گفت:« مسئولیت بهداشت ایمنی و محیط زیست (HSE) بیمارستان برعهده مهندس سلیمه قاسمی است. پاسخگویی به بحران ها، اورژانس ها و بلایا بخشی از وظایفHSE  است که بیمارستان نفت تهران در هر دو قسمت به خوبی پیشرفت کرده و دارای وضعیت قابل قبولی است. امیدوارم در آینده ای نزدیک بتوانیم در حوزه مدیریت بحران جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهیم.»

۲۶ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۳۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید