سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۳:۰۵
 

اخبار

جلسه مدیران طب صنعتی و پخش منطقه تهران

جلسه شورای HSE-MS کمیته سلامت با حضور روسای انبارهای نفت، رئیس HSE ، مسئول بهداشت محیط زیست، نمایندگان پیمانکاران حجمی، رئیس امور کارکنان، رئیس و معاون طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران در ساختمان پخش بهار برگزار شد.

به گزارش بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، در این جلسه به موضوعاتی مانند گزارش تحلیلی نتایج معاینات طب صنعتی پرسنل شاغل، روند معاینات پرسنل تاسیسات ری، اجرای طرح بهبود الگوی تغذیه، اجرای طرح بهبود سلامت روان خانواده، غربالگری تغذیه و ... پرداخته شد.

دکتر سید محمدعلی حسینی، رئیس طب صنعتی تهران در این رابطه گفت : « از ابتدای سال 96 جلساتی با عنوان «کمیته های سلامت» با حضور مسئولان، روسای منابع انسانی و شرکت های HSE تحت پوشش برگزار شده است.

در جلسات کمیته سلامت به موضوعاتی مانند، وضعیت فراخوان پرسنل جهت معاینات دوره ای، پایش بیماری های شغلی و غیرشغلی در مراکز و شرکت ها با هدف یافتن نقاط قوت و ضعف و شناسایی فرصت های بهبود پرداخته می شود.

از اوایل سال جاری نیز چندین کمیته سلامت در شرکت های گاز استان تهران، پخش ایران شهر، نفت و گاز پارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پخش فرآورده های نفتی برگزار شده است. شرکت پخش فرآورده های نفتی در سه بخش با بهداشت و درمان صنعت نفت تهران همکاری دارند: ساختمان ایران شهر، ساختمان پخش بهار و واحدهای عملیاتی منطقه ری.

مطالعات میدانی نشان می دهد، بیماری های مزمن غیر واگیر هم سو با بیماری های شغلی می تواند با کاهش کارایی و بهره وری همراه باشد. لذا شناسایی، ردیابی و پایش این بیماری ها نیز در اولویت های معاینات دوره ای پرسنل قرار گرفته است.

دکتر حسینی در ادامه افزود :« طب صنعتی با توجه به سیاست های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مبنی بر حفظ سلامت پرسنل و تضمین سلامت کارکنان جهت افزایش کارایی و بهره وری موظف است تا در زمینه شناسایی، کنترل و پایش بیماری های مزمن غیر واگیر دار همزمان با شناسایی و ردیابی بیماری های شغلی نیز مداخله کند.»

بررسی های دوسال اخیر شرکت پخش منطقه تهران خبر از شیوع متوسط بیماری های چاقی، دیابت، پیش دیابت و اختلاف چربی خون می دهد.  بنابراین لازم است، گزارش وضعیت سلامت نیروی انسانی با مسئولان زیربط مطرح و اقدامات راهبردی تدوین شوند. قبل از تشکیل جلسه کمیته سلامت، گزارشات تحلیلی و مقایسه ای دو سال اخیر توسط معاونت طب صنعتی تهیه و به شرکت پخش ارسال شده بودند.

پس از رایزنی های که با مسئولان HSE ، شرکت پخش و مدیریت منطقه تهران صورت گرفت، مقرر شد تا راهکارهای پیشنهادی در اصلاح الگوی تغذیه و نیز راه حل هایی برای بهبود سلامت روان ارائه شوند. در همین راستا، دکتر غلامرضا پیوندی، سرپرست مرکز تاسیسات ری گزارشات کاملی را از روند شناسایی و ردیابی بیمارای های مزمن غیر واگیر دار تهیه و در جلسه مطرح کردند.

در سال های گذشته، معاینات دوره ای به صورت تیم سیار در داخل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران انجام می شد که با توجه به درخواست مدیر منطقه تهران و با هماهنگی های به عمل آمده از سوی دکتر فراست کیش، رئیس درمانگاه پخش ایران شهر مقرر شد تا معاینات در درمانگاه پخش به صورت متمرکز انجام و این اقدام در صورت کسب موافقت از سوی مسئولان ساختمان مرکزی انجام خواهد شد.

رئیس طب صنعتی تهران در پایان گفت: «نیروهای عملیاتی و افرادی که در داخل سایت ها حضور دارند از نظر مواجهات شغلی بسیار آسیب پذیر بوده و لازم است که رویکرد ویژه ای برای معاینات دوره ای آنها در نظر گرفته شود. دکتر حق جو، متخصص طب کار به عنوان سوپروایزر و به منظور بالا بردن سطح کیفیت معاینات و نظارت دقیق تر و بیشتر بر معاینات در واحدهای عملیاتی حضور داشته تا ضمن ارائه راهنمایی های لازم به بررسی پرونده های معاینات پرداخته شود و در صورت شناسایی بیماری های مرتبط با شغل اقدامات لازم انجام شوند»

۱۹ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۹۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید