سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۳۲

اخبار

پرونده‌های بیماران کلینیک تخصصی بیمارستان نفت تهران دیجیتالی می‌شود

بیمارستان فوق تخصصی مرکزی صنعت نفت تهران سیستم ثبت مستندات پزشکی بیماران را در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات به بیماران و مراجعان از شکل کاغذی به دیجیتال تغییر داد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، بیمارستان فوق تخصصی مرکزی صنعت نفت تهران سیستم ثبت مستندات پزشکی بیماران را در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات به بیماران و مراجعان از شکل کاغذی به دیجیتال تغییر داد.

دکتر علی شاه آبادی، معاون بیمارستان فوق تخصصی مرکزی صنعت نفت تهران در این باره گفت:« به منظور افزایش کیفیت ارائه خدمات و تسهیل دستیابی پزشکان به مستندات و پرونده های قبلی بیماران جهت تصمیم گیری بهتر مقرر شد تا سیستم های ثبت مستندات پزشکی بیماران از شکل کاغذی به دیجیتالی تبدیل شود.

در راستای انجام این طرح، مستندات پزشکی کاغذی به صورت روزانه اسکن شده و به شکل دیجیتال درآمده و به نام بیمار در سیستم  HSE بیمارستان ثبت می شوند تا پزشکان برای اطلاع از روند قبلی درمان بیماران از پرونده های دیجیتالی آنها استفاده کنند.  

متخصصان کلینیک های تخصصی مستندات دیجیتالی روزانه بیماران مانند ویزیت، شرح حال و همچنین روند درمانی را در برگه های خاصی ثبت و تکمیل می کنند. متخصصان با استفاده از این امکان جدید به سادگی می توانند به مستندات  قبلی و فعلی درمانی بیماران دسترسی داشته باشند.
 در مرحله بعدی این طرح درصدد هستیم  تا متخصصان بدون نیاز به نوشتن نسخه بتوانند درخواست های داروئی و همچنین آزمایشات پاراکلینیکی بیمار را نیز از طریق سیستمHSE بیمارستان ارسال کرده و نتایج آزمایشات و اقدامات پاراکلینیکی را نیز به همین شیوه ملاحظه کنند.

تغییر شکل مستندات پزشکی بیماران از شکل کاغذی به دیجیتال با محقق شدن اهدافی مانند  کاهش رفت و آمد بیماران به بایگانی و گرفتن پرونده، تسهیل امکان دسترسی اطبا به مدارک پزشکی و بهبود کیفی روند درمانی بیماران انجام شده است.

وی در ادامه افزود:«این طرح به تازگی در بیمارستان نفت تهران آغاز به کار کرده، در نتیجه نواقصی وجود دارد که باید به مرور زمان برطرف شوند. این روش قابل تعمیم به تمامی کلینیک ها خواهد بود.»

 

*راه اندازی سیستم پکس در بیمارستان نفت تهران

دکتر شاه آبادی، معاون بیمارستان فوق تخصصی مرکزی صنعت نفت تهران همچنین از راه اندازی سیستم پکس در بیمارستان نفت تهران خبر داد و گفت:«با ورود این سیستم باید از فیلم های رادیولوژی قدیمی در بخش تصویربرداری خداحافظی کنیم. با استفاده از این سیستم نه تنها می توان درهزینه ها صرفه جویی کرد بلکه تمامی پزشکان از طریق سیستم پکس و سیستم HSE  بیمارستان به سادگی می توانند به تمامی سوابق و  اقدامات تصویربرداری بیماران دسترسی داشته باشند.»

وی در ادامه افزود:« از روش بارکدخوان برای ثبت دقیق اطلاعات بیماران در اقدامات تصویربرداری استفاده می شود که حائز اهمیت است. پایلوت اولیه این طرح از سه ماه پیش آغاز شده و تا حذف کامل کلیشه در بیمارستان فوق تخصصی مرکزی صنعت نفت تهران ادامه پیدا خواهد کرد.»

 

۱۸ تیر ۱۳۹۶ ۰۸:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۵۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید