سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۳۶
 

اخبار

ورزش صحیح و مستمر+اصلاح عادتهای غذایی+توجه به دستورات پزشک = حفظ و ارتقا سلامتی

​رییس امور ورزش سازمان با تاکید بر اهمیت انجام معاینات دوره ای برای پیشگیری از بروز بیماری ، اصلاح الگوی زندگی سالم را بر اساس فاکتور های " ورزش و تغذیه " جدی برشمرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، دکتر قاسم طالع رییس امور ورزش سازمان با اشاره به گرامیداشت هفته جهانی سلامت مردان گفت : مدت هاست که در دستگاه های اجرایی بخصوص  در سطح وزارت نفت حفظ سلامت کارکنان یکی از موضوعات اصلی و مهم  به شمار می رود  که صرف اطلاع رسانی تنها باعث ایجاد نتیجه مطلوب نخواهد شد .

رییس امور ورزش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار داشت : به دلیل تاثیر و اهمیت سلامت مردان در ارتقای سلامت جامعه، هفته پیش رو بعنوان هفته جهانی سلامت مردان نامگذاری شده است که بهانه ای است تا به مقوله سلامت در مردان اشاره شود چرا که مردان مراجعه به پزشک و  مراکز درمانی را به دلایل مختلف تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند  .

دکتر طالع با اشاره به تدوین سند راهبردی ورزش در صنعت نفت گفت : ماده سوم این سند با عنوان حلقه سلامت حساسیت امر ورزش در  جهت حفظ و ارتقای سلامت کارکنان،بازنشستگان و خانوده ایشان را تاکید می کند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما کارکنان شاغل  در سطح صنعت نفت است که بنا بر هر دلایلی از سلامتی خود غافل هستند اذعان داشت : سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حوزه سلامت برنامه های مدونی را از سالیان پیش برای همکاران برنامه ریزی کرده است که از جمله مهمترین آن ها معاینات دوره ایی است که برای پایش تشخیص زود هنگام بیماری ها به شمار می رود.

دکتر طالع به اهمیت معاینات دوره ای در سنین مختلف مردان اشاره و بیان داشت : مهمترین مزیت  انجام معاینات دوره ایی برای بررسی وضعیت جسمانی کارکنان شاغل ذکور که نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، تغذیه نامناسب، اعتیاد و استرس شغلی در آنها بیشتر است پیگیری روند درمان و پیشگیری در زمان مناسب و اثر گذار با کمترین هزینه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری روند درمان بیماری در زمان مناسبت علاوه بر کاهش مدت زمان درمان و هزینه ها  باعث کاهش آسیب های روحی و روانی در بیمار،خانواده و اطرافیان را در پی خواهد داشت.

رییس امور ورزش سازمان بیان داشت : توصیه بنده به همه همکاران در سطح صنعت نفت انجام  مستمر فعالیت های ورزشی است چرا که در کنار دیگر فاکتور ها از جمله تغذیه مناسب،اصلاح رژیم غذایی،انجام معاینات دوره ای و عدم استفاده دخانیات این مهم باعث ارتقای سلامت جسمی و روحی است.

دکتر طالع با تاکید بر اینکه ورزش یک مولفه اثرگذار در حفظ شرایط فیزیکی مناسب است ادامه داد: مقام عالی وزارت در سند راهبردی ورزش به انجام ورزش همگانی  تاکید کرده است و این موضوع نشان دهنده اهمیت  این مقوله  در حفظ سلامت افراد از بعد جسمی و روحی است ؛ معنای لغوی ورزش همگانی یعنی انجام ورزش توسط تمامی افراد و معنای واقعی و مفهومی آن انجام ورزش در همه وقت و بصورت مستمر است که این مورد در سطح صنعت نفت بسیار تاکید شده است .

وی افزود : در آینده نزدیک در تمامی بخش ها  در سطح صنعت نفت شناسنامه ورزش اجرایی خواهد شد که این شناسنامه  شامل برنامه های مدون ورزشی مناسب با سن ،جنس ، نوع فعالیت و بازه زمانی برای  همه همکاران شاغل است و مهمترین مزیت آن جمع آوری اطلاعات جامع از همه ورزشکاران در سطح صنعت است.

رییس امور ورزش خاطر نشان کرد : تمامی افراد در جامعه می توانند طبق دستورات پزشک معالج خود متناسب با سن ، جنس و نوع بیماری ورزش مستمر داشته باشند پس باید صادقانه بهانه های مختلف را کنار گذاشت و برای اصلاح الگوی زندگی سالم فاکتور هایی از جمله رعایت رژیم غذایی ، انجام ورزش  مستمر ، انجام معاینات دوره ای و پرهیز از مصرف دخانیات را رعایت کرد.

خبرنگار:نفیسه هوشیار
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۳۶
تعداد بازدید : ۲,۶۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید